Přesné příčiny sesuvu poblíž silničního viaduktu budou podle Havrdy známy teprve po provedení diagnostiky místa. Není vyloučeno, že svou negativní úlohu sehrálo velmi deštivé počasí z posledních týdnů. Uvedl, že vegetace, jež by měla působit jako stabilizační prvek a zeminu na svahu držet, za krátkou dobu ještě terénem neprorostla. "Při tak velké stavbě se mohly narušit původní toky vody, která poté svah podmáčela. Těch vlivů může být prostě řada a musí se odhalit," podotkl.
Sesutý svah znovu vytvaruje do původní podoby těžká mechanizace, vlastní těleso komunikace by podle Havrdy patrně nemělo být porušeno. Řidiči musí počítat s komplikací v podobě převedení dopravy do jediného pruhu. "Veškeré náklady spojené se sesuvem jsou věcí stavební firmy, která tady pracovala. Stavba silnice je v záruce," dodal ředitel.
Problémy na stavbě rychlostní silnice R6 se letos vyskytly už jednou, a to krátce po otevření nového úseku mezi Tisovou a Kamenným Dvorem na Sokolovsku. Přestože po silnici jezdily automobily jenom krátce, na několika místech se začal povrch silnice vlnit a stavební firma ho musela opravovat. Náklady se pohybovaly kolem 1,5 milionu korun. "Tento úsek také sledujeme a definitivní závěry, proč se tady problémy s povrchem objevily, by měly být na jaře," dodal Havrda.