Produkt s názvem Internet Banka Standard (přístup prostřednictvím digitálního certifikátu) používalo 30 898 klientů, Internet Banku GEnius (přístup pouze prostřednictvím jména a hesla) pak 70 405 klientů. Mobil Banku (nástroj GSM bankovnictví) mělo ke stejnému datu 163 170 klientů, Telefon Banku pak 127 688 klientů.
Internetové bankovnictví začala GE Capital Bank poskytovat v listopadu 2001. Na začátku loňského roku tuto služby využívalo přes 7700 klientů. Během pouhých dvanácti měsíců se jejich počet zvýšil na více než 101 tisíc.
Od počátku března nabízí GE Capital Bank klientům Internet Banku společně s běžným účtem GEnius. Ten umožňuje provádět běžné operace platebního styku, čerpat účet do minusu, jednou měsíčně získat výpis z účtu, obsluhovat účet pomocí telefonu a prostřednictvím internetu, a posílat či přijímat e-maily na vlastní personalizované internetové stránce.
Celkově má alespoň jeden nástroj přímého bankovnictví přes 54 % klientů GE Capital Bank. Nejúspěšnějším kanálem je stejně jako v předchozích dvou letech Mobil Banka, kdy třetina majitelů běžných účtů může nakládat se svými penězi přes mobilní telefon.
Internetové bankovnictví jí ale velmi rychle dohání. Za poslední rok poskočilo z nuly na 20 %. Pětina klientů GE Capital Bank tak může obsluhovat své peníze prostřednictvím internetu.
Výrazný nárůst počtu uživatelů přímého bankovnictví se projevil i na počtu transakcí. V průběhu roku 2002 se zdvojnásobil a prostřednictvím internetu, mobilního telefonu či s využitím produktu BankKlient (homebanking) klienti měsíčně provedou téměř 900 000 transakcí.
Skoro 60 % všech příkazů k úhradě je prováděno elektronicky. Připočteme-li trvalé příkazy k úhradě, je více než 71 % všech transakcí prováděno automaticky bez návštěvy pobočky.
Zdroj: tisková zpráva GECB