Celkové výdaje na internetovou reklamu v ceníkových cenách stouply v letošním druhém čtvrtletí meziročně o 34 procent na 1,16 miliardy korun. V červenci pak byly útraty za reklamu na internetu vyšší meziročně o 24 procent a dosáhly 279 milionů korun. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) na tiskové konferenci.
Za celý loňský rok dosáhly ceníkové výdaje na internetovou reklamu 3,6 miliardy korun. Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové je ale skutečná částka výrazně nižší o slevy, které si zadavatelé inzerce se servery dohodli.
Nejvíce v červenci utržil Seznam, který inkasoval přes 106 milionů Kč, následuje Centrum Holdings se 47,5 milionu Kč. Třetí Mafra získala bezmála 40 milionů korun, Mladá fronta 10 milionů Kč a společnost CET 21, která získala 9,4 milionu korun.