Podle Bárty je třeba diskutovat o tom, jak celý projekt stavby silnice R6 zlevnit. Podle bývalého náměstka hejtmana Karlovarského kraje Jana Zborníka by se dalo z celkových asi 25 miliard korun nákladů na dostavbu R6 ušetřit až pět miliard. "Já mám ambice vždycky větší. Já bych byl rád, abychom se u podobné projektové činnosti bavili o desítkách procent," uvedl Bárta.
Ministr ale zároveň chce, aby se v co nejkratší době začaly řešit problémy obcí, které jsou nadměrnou dopravou postižení, a kterých se tak zpomalení dostavby rychlostní silnice nejvíce dotkne. Prioritou by měly být obchvaty, ale také opatření jako průjezdné váhy nebo i zpoplatnění silnice I/6 pro nákladní dopravu.
Zastavení dalších staveb na R6 se mimo jiné dotklo i Lubence v Ústeckém kraji, který měl obejít obchvat silnice. Podle starosty Lubence Bohumila Peterky jsou slova ministra Bárty o tom, že se přednostně budou stavět právě obchvaty, nadějná. "Obchvat je už projekčně téměř připravený. Já doufám, že by vše mohlo být příští rok připraveno a mohlo by se začít kopat," řekl dnes novinářům Peterka.
Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný se záměry ministra na zlevnění staveb silnice souhlasí. Ohledně zpoplatnění silnice I/6 věří, že se zpoplatnění bude řešit koncepčně. "Aby to nedopadlo tak, že nám kamiony budou jezdit jinde, než by měly, po krajských silnicích," řekl Novotný.
Podle Bárty ale studie z Pardubického kraje ukázala, že zpoplatnění silnice I. tříd neznamená zásadní odklon nákladní dopravy na silnice nižších tříd.
Poslankyně z Karlovarského kraje za VV Jana Suchá dostala od ministra Bárty za úkol ve spolupráci s Karlovarským krajem připravit podklady pro koncepční rozhodování, jak by se dále ministerstvo dopravy vůči dopravní infrastruktuře v kraji mělo chovat. "Současné závazky, které ministerstvo dopravy má v rámci celé České republiky, jsou závazky na 120 let. Je jasné, že slibovat dostavbu R6 do 120 let není mravné," doplnil Bárta.