Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) loni vyčíslil ztrátu na provozních nákladech na zhruba 1,3 miliardy korun, nakonec ale na tyto účely dostane asi 650,2 milionu korun. Praha s podnikem o konečné výši dotace několik měsíců jednala. Z původní částky byly odečteny peníze za některé dotace, které podnik od města dostal například na předfinancování oprav tramvajových tratí. DPP také nakonec nezapočítal ztráty způsobené propadem u tržeb z jízdného a majetku.
Dalších asi 422,3 milionu korun dostane podnik na letošní provoz. Peníze by měly kompenzovat výpadek příjmů způsobený rozhodnutím města, že od července jezdí v MHD zdarma děti do deseti let. Součástí dotace jsou také peníze na víkendové prodloužení provozu metra a návazných spojů, které Praha zavedla od září. Finanční prostředky by měly pokrýt rovněž to, že dopravní podnik obsluhuje zhruba stejný rozsah dopravy jako loni, a přitom se počítalo s omezením rozsahu.
Kvůli prodlouženému víkendovému provozu musí město navýšit dotace také ostatním dopravcům, kteří zajišťují autobusovou dopravu v Praze a okolí. Ti dostanou 12,8 milionu korun. Dalších 10,8 milionu korun dá město Českým drahám. Dotace uhradí mimo jiné náhradní vlakovou dopravu během výluky tramvají na Plzeňské ulici a také výpadek příjmů za bezplatnou přepravu seniorů nad 70 let. Ti můžou této výhody nově využívat tehdy, pokud ve vlacích používají kartu opencard.
DPP na letošní provoz dostal od Prahy 8,08 miliardy korun. DPP tak měl oproti loňsku snížit náklady asi o 1,34 miliardy korun, z toho asi 309 milionů korun přímo na rozsahu MHD. Materiál, který navrhoval od března omezení desítek spojů včetně nočního provozu metra, ale vyvolal vlnu kritiky. Město nakonec od tohoto záměru ustoupilo.