Loni se firma v očekávání krizového roku zaměřila na úspory a díky tomu byl podle ředitele celkový hospodářský výsledek paradoxně nejlepší za posledních deset let. Letos je podnik v situaci, že 150 milionů korun může dát na expanzi. Plánuje rozvoj v oblasti matrací, které tvoří vedle dílů do automobilů a nafukovacích lodí třetí pilíř segmentu.
"Představenstvo schválilo záměr do tří let zdvojnásobit výrobu a prodej matrací," uvedl Kalužík. Gumotex proto vedle prodeje matrací přes své obchodní partnery začne budovat vlastní síť prodejen. Jednu otevřel v Břeclavi, další v Bratislavě. První, které je součástí velkého nákupního centra, dnes zprovoznil v Brně. "Očekáváme od toho rozvoj tržeb na jedné straně a na druhé straně daleko těsnější kontakt se zákazníkem," uvedl Kalužík. Zkušenosti bude moci firma promítnout do servisu i vývoje nových modelů.
Dnes je podle Kalužíka Gumotex největším výrobcem matrací v ČR s vysokým podílem na trhu. Zaměřuje se hlavně na střední Evropu a pobaltské země, nechystá expanzi na Západ ani Dálný východ.
Ve výrobě matrací sází firma na kvalitu. Vyvinula kolečko, kde si zákazník může vybrat modely matrace, které jsou vhodné pro jeho věk, výšku i váhu. Zájemcům může nabídnout i matraci na míru, která zohledňuje kromě tělesných proporcí také to, v jaké poloze člověk nejčastěji spí. Podle Marka Blažka se firma při vývoji mohla opírat o více než 1000 svých zaměstnanců. Jsou mezi nimi zastoupeni lidé různých věků i tělesných konstitucí, takže při testování vývojáři mohli zkoušet, který typ podložky je pro kterého člověka vhodný. Matrace na míru stojí kolem 15.000 korun, nejlevnější modely kolem 3000 korun.