Peníze se podle serveru našly snížením nákladů na protihlukové stěny a na provoz mýtného systému. Téměř 400 milionů výdajů se neušetřilo, ale přesunulo do rozpočtového výhledu na rok 2012. Kromě toho se prozatím nebude opravovat most v Plasech a pozastaví se obchvat Znojma.
Čtvrtmiliardu získá radiála Prodloužená Místecká, která spojí dálnici s rychlostní silnicí na Frýdek-Místek. Za 140 milionů bude pokračovat stavba bohumínského mostu a 30 milionů půjde na přípravu nové silnice z Ostravy do Opavy. Kromě toho se bude rozšiřovat silnice z Otrokovic do Zlína, která napojí krajské město na dálniční síť. Začne se stavět také obchvat Líbeznice u Prahy.
Plány Brunclíka, kterého kvůli plánu staveb sám Bárta propustil, nakonec ministr změnil jen minimálně. Stavby i opravy dálnic a železnic přijdou stát v příštím roce na 62 miliard korun. První verzi rozpočtu připravili šéfové státních investičních společností včetně Brunclíka koncem července.
Podle Aktuálně.cz se bude pokračovat i ve všech stavbách na železnici, které předložil železniční investor Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a které chtěl Bárta všechny zastavit ještě před dvěma týdny. Jedinou výjimkou je přesun brněnského nádraží. Tam ministerstvo stavbu skutečně odkládá nejméně o čtyři roky, v příštím roce ale zaplatí 90 milionů za projekt.
U velkých silničních staveb Bárta potvrdil zastavení ve čtyřech případech. V příštím roce nebudou peníze na dotažení dálnice D11 do Hradce Králové a nebude se stavět ani začátek rychlostní silnice R35 z Hradce Králové do Olomouce. Zatím nejsou peníze ani na poslední ostravský přivaděč s názvem Prodloužená Rudná a na počátek silnice R49 z Hulína na slovenskou hranici, napsal dnes Aktuálně.cz.