Následný nárůst nákladů i tím i poplatků má podle provozovatele serveru bankovnipoplatky.com Patrika Nachera tři hlavní důvody. "Banky si kvůli krizi kompenzovaly zvýšením poplatků ztráty z nesplácených úvěrů. Nejvíce kritizované poplatky banky sice ruší, na druhou stranu celou řadu méně viditelných poplatků zvyšují. Klienti bank jsou zároveň čím dál aktivnější, provádějí více transakcí a průměrné náklady tím rostou," uvedl Nacher.
Přechod k jiné bance považuje většina Čechů podle GE Money Bank stále za velmi stresující záležitost. Podle Nachera ale klientům, kteří nejsou spokojeni s vysokými poplatky u své banky, nic nebrání v tom, aby přešli k jinému finančnímu ústavu. "Klientům dnes díky Kodexu mobility České bankovní asociace stačí podepsat jeden formulář a zbytek za ně vyřídí banka," uvedl Nacher.
Podle GE Money Bank má nyní běžný účet 92 procent Čechů, jejich počet se prý bude dále zvyšovat. Největší zájem mají lidé podle o internetové bankovnictví, počet jeho uživatelů se za posledních pět let podle GE Money více než zdvojnásobil a aktuálně ho využívá více než pětina bankovních klientů.
Internetbanking se podle GE Money Bank v budoucnu stane dominantním nástrojem pro ovládání běžných účtů, význam telefonního bankovnictví naopak poklesne. "Nabídka účtů se rozšíří a bude více reflektovat specifické potřeby jednotlivých segmentů. Setkáme se nejenom s dětskými a studentskými účty, ale také s rodinnými a účty pro seniory," předpověděl ředitel depozitních produktů GE Money Bank Peter Mikuš.