V celosvětovém měřítku pak růst tržeb v restauracích, které existují alespoň jeden rok, činil 4,9 procenta. I když je to výrazně více než před rokem, kdy růst tržeb činil 2,2 procenta, znamená to zpomalení proti růstu 5,7 procenta letos v červenci. Ten byl zároveň nejvyšší od loňského dubna, kdy se tržby zvýšily o 6,1 procenta.
Právě kvůli horším výsledkům v Evropě celkový růst zklamal analytiky. Na burze v New Yorku tak akcie McDonald's během dne ztrácely až tři procenta, i když trh jako celek pokračoval ve středečním růstu.
McDonald's je největším řetězcem svého druhu na světě. Evropa se na jeho celkových tržbách podílí asi ze 40 procent. Analytici v Evropě očekávali za srpen růst tržeb o pět až šest procent, což by bylo v souladu s dlouhodobým růstem v tomto regionu. Růst o 2,2 procenta tedy znamená velké zklamání pro většinu analytiků.
Ve Spojených státech naopak McDonald's odhady analytiků mírně překonal. Díky horkému počasí řetězec rozšířil nabídku o nové chlazené nápoje s ovocem, u nichž má vyšší ziskové marže.