Pokud by dohoda vstoupila v platnost, měla by citelně pomoci i českým vývozcům, protože má odstranit veškeré překážky obchodu mezi státy EU a Koreou, podporovat hospodářskou soutěž a přímé zahraniční investice. Podle českého ministerstva průmyslu a obchodu by přijetí smlouvy otevřelo nová odbytiště například tuzemským strojírenským podnikům, ale také chemickým firmám a výrobcům spotřebního zboží, zejména bižuterie, skla či porcelánu.
Vývoz z České republiky do Koreje by podle odhadů vzrostl o 27 procent, dovoz z Korejské republiky do ČR má vzrůst o 18,5 procenta.
Optimistické výhledy ministerstva průmyslu a obchodu ovšem nesdílí evropské automobilky. Podle nich by po podpisu smlouvy mohly výrazně zlevnit korejské osobní vozy dovážené do Evropy. To by podle nich znevýhodnilo evropské výrobce. Návrh dohody obsahuje klauzuli, že pokud by vzrostl dovoz těch korejských automobilek, jejichž subdodavateli jsou často výrobci z jiných asijských zemí, zejména Číny, může EU znovu zavést u této skupiny zboží ochranářská opatření.