Podle mluvčího Česmadu Martina Felixe se ceny daří v jednotlivých případech zvyšovat, ale není to plošná záležitost. "Navíc se k problému nízkých cen přidala zhoršená platební morálka, rostou doby splatnosti běžně až na 120 dnů a mnohdy se pohledávky za odvedenou práci nepodaří vymoci vůbec," dodal.
Oživení v silniční dopravě potvrzuje i statistika elektronického mýtného. Jeho výběr v tuzemsku stoupl za osm měsíců o 16 procent na 4,2 miliardy korun. Na zvýšení se však podílelo jeho letošní rozšíření na vozy nad 3,5 tuny a také zvýšená aktivita zahraničních dopravců.
"Zdá se, že díky podporám svých vlád zahraniční dopravci ustáli krizi lépe a přebrali část zdejšího trhu. Z tohoto pohledu by zvýšení mýta bylo pro české dopravce další radikální snížení konkurenceschopnosti," dodal Felix. Zvyšování sazeb pro nákladní auta za využívání dálnic plánuje ministerstvo dopravy, mohly by vzrůst od počátku příštího roku.
Prodej nákladních aut sice stále zaostává za loňskem, v samotném srpnu ale vzrostl o 16 procent na 382 vozidel. Od ledna do srpna zaznamenal kvůli útlumu v první polovině roku meziroční propad o 200 vozů na 3025 prodaných aut.