ČNB uložila ČSOB pokutu za porušení zákona o ochraně spotřebitele

15.09.2010 | , Limerik
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

ČSOB se podle ČNB dopustila klamavých obchodních praktik při nabízení a propagaci bankovních služeb pod označením Poštovní spořitelna.

Česká národní banka uložila Československé obchodní bance za porušení zákona o ochraně spotřebitele pokutu tři miliony korun. ČSOB se dopustila klamavých obchodních praktik při nabízení a propagaci bankovních služeb pod označením Poštovní spořitelna. Československá obchodní banka nabízela a propagovala bankovní služby pod označením Poštovní spořitelna způsobem, který vzbuzoval dojem, že Poštovní spořitelna existuje jako samostatná a na společnosti Československá obchodní banka nezávislá banka, uvedla ČNB v tiskové zprávě. Poštovní spořitelna je přitom součástí Československé obchodní banky.

"Klienti ČSOB, kteří využívají skupinu produktů „Poštovní spořitelna“ jsou o tom, kdo je poskytovatelem předmětných bankovních služeb, naprosto přesně informováni," uvedla Denisa Salátková, tisková mluvčí Poštovní spořitelny. "Tato informace se nachází na příslušných webových stránkách, na každé žádosti o kterýkoliv produkt a to i v případě žádostí elektronických, na každém smluvním dokumentu na základě kterého je poskytována klientovi služba, na každém tiskopisu či formuláři používaném při komunikaci mezi klientem a bankou, na každém výpisu z účtu, potvrzení o transakci nebo jiné komunikaci mezi bankou a klientem," doplnila Salátková.

Rozhodnutí o sankci nabylo právní moci dne 14. 9. 2010. Československé obchodní bance bylo současně zakázáno pokračovat v protiprávním jednání.

"Rozhodnutí ČNB jsme obdrželi těsně před tím, než byla informace o něm zveřejněna. Případné rozhodnutí o navazujících právních krocích (žaloba ke správnímu soudu) učiníme až po důkladném prozkoumání celého dokumentu," napsala banka.

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ