Podle Hruboně doporučuje pětiletou platnost karet výrobce. "Je to technické zařízení u něhož už po pěti letech nemůžeme garantovat bezchybnou funkčnost," vysvětlil. Platnost karty si mohou lidé ověřit u strojků v autobusech a tramvajích, na internetových stránkách opuscard i telefonicky na lince 485 243 050. "Na končící platnost karty je upozorní také pracovnice klientských center, když si budou platit předplatné nebo kartu dobíjet, zároveň jim dají formulář potřebný pro vydání nové karty," řekl Hruboň.
Projekt Liberecké městské karty vznikl koncem roku 2005 a první karty byly kartovým centrem vydány v dubnu 2006. Od poloviny roku pak začal karty akceptovat Dopravní podnik města Liberce, kde nahradily průkazky s předplatným a později začaly sloužit i jako takzvaná elektronická peněženka. Na konci roku je už mělo téměř 50.000 lidí. Postupně karty nahradily čtenářský průkaz liberecké knihovny, řada zaměstnavatelů a škol je využívá jako žákovský, studentský či stravovací průkaz. Desítky firem na kartu poskytují slevy v rámci programu benefit.
Zavedení karty stálo 20 milionů korun. Na úspěšný projekt navázala v roce 2008 krajská karta opuscard, která možnosti městské karty rozšířila na celé území kraje. V současné době má městskou či krajskou kartu 100.000 lidí. Právě dnes převzal kartu s číslem 100.000 Tomáš Hofmeister z Hejnic. Dostal ji náhradou za svou městskou kartu, která byla po pěti letech intenzivního používání značně opotřebovaná. "Denně jezdím vlakem nebo autobusem z Hejnic do Liberce do práce a po Liberci pak městskou dopravou, na kartě už je to vidět," poznamenal Hofmeister.