Dopravní podnik loni vyčíslil prokazatelnou ztrátu na zhruba 1,3 miliardy korun, nakonec ale od města dostane na její pokrytí 650,2 milionu korun. Praha s podnikem o konečné výši dotace několik měsíců jednala. Z původní částky byly odečteny peníze za některé dotace, které podnik od města dostal, například na předfinancování oprav tramvajových tratí. DPP také nakonec nezapočítal ztráty způsobené propadem u tržeb z jízdného a majetku.
Nižší částka, kterou město DPP za loňský rok dá, se setkala s kritikou opozičních zastupitelů. Veřejnou dopravu v Praze označují za podfinancovanou. Podle Karla Březiny (ČSSD) zůstane nezaplacena pohledávka DPP vůči městu ve výši asi 372 milionů korun. Dopravní podnik bude prý tuto sumu požadovat k doplacení později.
Dalších asi 422,3 milionu korun dostane podnik na letošní provoz. Tyto peníze budou kompenzovat služby, které si Praha u DPP objednala navíc proti původním předpokladům. Mezi ně patří víkendové prodloužení provozu metra a návazných spojů a rozšíření bezplatného jízdného pro děti do deseti let. Dopravní podnik také proti původním předpokladům zajišťuje zhruba stejný rozsah dopravy jako loni.
Zastupitelka Petra Kolínská (Strana zelených) kritizovala, že zastupitelstvo o těchto financích nerozhodovalo dopředu. "Zase něco schvalujeme, když to je již projeto," uvedla.
Kvůli prodlouženému víkendovému provozu musí město navýšit dotace také ostatním dopravcům, kteří zajišťují autobusovou dopravu v Praze a okolí. Ti dostanou 12,8 milionu korun. Dalších 10,8 milionu korun dá město Českým drahám. Dotace uhradí mimo jiné náhradní vlakovou dopravu během výluky tramvají na Plzeňské ulici a také výpadek příjmů za bezplatnou přepravu seniorů nad 70 let. Ti můžou této výhody nově využívat tehdy, pokud ve vlacích používají kartu opencard.
DPP na letošní provoz dostal od Prahy 8,08 miliardy korun. DPP tak měl proti loňsku snížit náklady asi o 1,34 miliardy korun, z toho asi 309 milionů korun přímo na rozsahu MHD. Materiál, který navrhoval od března omezení desítek spojů včetně nočního provozu metra, ale vyvolal vlnu kritiky. Město nakonec od tohoto záměru ustoupilo.