Unilever koupí amerického výrobce šamponů Alberto Culver

27.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn/Amsterodam 27. září (ČTK) - Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever NV koupí za 3,7 miliardy USD (67,7 miliardy Kč) amerického výrobce vlasové kosmetiky Alberto Culver Co. Díky akvizici se Unilever stane jedním z největších hráčů na trhu s produkty pro péči o vlasy. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení.

Unilever vyrábí mýdla Dove, deodoranty Axe, šampony Sunsilk či čaje Lipton. V současnosti je třetím největším výrobcem spotřebního zboží na světě za firmami Procter & Gamble a Nestlé. Akvizicí se stane největším světovým výrobcem vlasových kondicionérů, dvojkou na trhu se šampony a třetím největším výrobcem produktů pro vlasový styling na světě.

Unilever nabídl za jednu akcii Alberto Culver 37,50 USD, což ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií představuje zisk 19 procent. Dohodu ještě musí schválit regulační úřady a akcionáři americké firmy.

Generální ředitel Unileveru Paul Polman v prohlášení uvedl, že Alberto Culver dobře zapadá do současné kosmetické nabídky Unileveru. "Produkty pro osobní péči jsou pro Unilever strategická kategorie a rapidně rostou," upozornil Polman.

Mezi značky Alberto Culver patří TRESemme, VO5, Nexxus a Simple. Unilever nyní hodlá posílit propagaci značek firmy na současných trzích a uvést tyto značky i na rozvíjející se trhy.

Alberto Culver nyní působí na devíti trzích, včetně USA, Kanady, Argentiny, Mexika, Británie a Austrálie. Má šest výrobních závodů a 2700 zaměstnanců. Tržby společnosti za rok do konce června činily 1,6 miliardy USD a provozní zisk 250 milionů USD, napsaly agentury AP a Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK