"Je to pravda, (Komárek) skončil ke čtvrtku," uvedl Šmerda. Správní rada SŽDC má dnes podle něj rozhodnout o tom, koho pověří dočasně řízením. Nejčastěji se mluví o Habartovi, kterého na SŽDC dosadil jako náměstka pro audit ministr dopravy Vít Bárta (VV).
Komárek je po Alfredu Brunclíkovi z Ředitelství silnic a dálnic v krátké době druhým končícím šéfem velké státní organizace, která ročně prostaví desítky miliard korun. V čele SŽDC byl od jejího založení v roce 2003 až dosud. Přišel z firmy OHL-ŽS, která získává dlouhodobě na železnici obří zakázky, připomněl server.
O odchodu Komárka se mluvilo od nástupu ministra Bárty. Správce železnic se podle serveru nejprve příliš neměl k dojednávání slev u stavebních firem na výstavbách nových tratí, ale nakonec SŽDC našlo větší slevy, než silničáři. Jednání o slevách ale vedl více právě Habarta.
SŽDC má na starosti provoz většiny železničních tratí v ČR a také jejich rekonstrukci a výstavbu nových úseků. Právě za některé úseky čelí velké kritice, že se staví zbytečně a draze. Jen letos dostane od státu a evropských fondů dohromady přes 35 miliard korun, napsal iDNES.cz.