Bakajsa s odvoláním na bankovní tajemství neupřesnil, o jaký obchodní případ šlo. Z dostupných zdrojů ale podle E15 vyplývá, že garance souvisela s dodávkou českých trolejbusů ze Škody Ostrov do amerického San Franciska na přelomu tisíciletí. Tehdejší dodavatel Škoda Ostrov se později přejmenoval na Strojírny Ostrov a od loňska je v konkurzu. V "lepších časech" však Škoda Ostrov trolejbusy do kalifornského města dodala, jezdily jich tam téměř tři stovky.
Pojišťovna AIG podle dřívějších vyjádření Škody Holding také sama poskytla garanci za české dodávky, a navíc pojistila americké subdodavatele, píše E15. Později podle deníku vyplácela plnění z ručení americké firmě AAI Corporation, která se na obchodu s trolejbusy podílela a údajně nedostávala zaplaceno za materiál a služby. AIG se podle deníku posléze pokusila peníze vymoci na ČEB. Bakajsa podle E15 k případu uvedl jen to, že pojišťovna začala uplatňovat svůj požadavek až řadu let poté, co se související obchod uskutečnil.
Státem vlastněná ČEB zprostředkovává státní podporu vývozu poskytováním a financováním vývozních úvěrů a dalších služeb, jež s exportem souvisejí.