Poslanci doporučili senátní novelu schválit tak, jak byla předložena. Někteří dokonce naléhali na to, aby se k ní nepřipojovaly žádné pozměňovací návrhy. Zástupce předkladatelů senátor Jiří Nedoma ujistil, že senátní návrh umožňuje financovat výstavbu silnic a dálnic i jiným způsobem.
Novelu zákona nyní po projednání ve výboru čeká druhé čtení a poté závěrečné schvalování. Pokud ji sněmovna schválí, půjde opět do Senátu a poté ji dostane k podpisu prezident. Další řádná schůze sněmovny se má uskutečnit koncem října.
Pokud pětiletý odklad vinět projde, řidiči by měli až do roku 2016 používat dosavadní papírové dálniční kupony. Odpůrci vinět argumentují hlavně tím, že systém je předražený. S tím nesouhlasí společnost Kapsch, která by měla být podle právního rozboru ministerstva dopravy jediným dodavatelem vinět.
Osobní vozy v současnosti platí za roční dálniční známku 1200 korun ročně.