"Udržovali bychom si tratě sami, takže stát by ušetřil," uvedl Jančura. RegioJet prý má zájem o všechny ohrožené tratě, konkrétní jednání zatím vede s Karlovarským krajem. "Tam jsme měli pocit, že se jim naše nabídka líbí," řekl podnikatel. Podle něj je společnost ochotna jednat o převzetí tratí se všemi kraji, ale nikde se zatím nedohodla.
Žaluda naopak odmítl, že by se České dráhy podílely na záchraně tratí jejich převzetím od Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Právě SŽDC ve snaze ušetřit za údržbu přišla s nápadem některé koleje zrušit. "České dráhy určitě nechtějí provozovat tratě," řekl ředitel s tím, že podnik ale má zájem na zachování provozu na všech krajských železnicích.
Pokud by kraje a SŽDC přistoupily na Jančurovu nabídku, chce podnikatel koupit nebo pronajmout motorové vlaky Českých drah, které na ohrožených tratích nyní jezdí. "My jsme o případném pronájmu nebo prodeji vozů ochotni diskutovat," řekl Žaluda.
Na seznamu tratí SŽDC, kde by od prosince přestaly jezdit osobní vlaky, je zhruba 25 položek. Pokud si kraje dopravu skutečně neobjednají, pošle správa železnic tratě do správního řízení, ve kterém se rozhodne o jejich fyzickém zániku. Jak ale dnes uvedl Žaluda, tvorba nového jízdního řádu ještě není ukončena, dráhy s provozem na ohrožených tratích zatím počítají.