Podle dosavadních informací ministerstva dopravy bylo obnovení stavebních prací naplánováno až na rok 2012. "Budeme hledat způsob, aby se nekonzervovalo, protože se navíc ukazuje, což si nejsem úplně jist, jestli vědí na ministerstvu dopravy, že náklady na tu konzervaci jsou v podstatě totožné s náklady, které je možné použít příští rok pro... další pokrok ve výstavbě," uvedl Nečas. Doplnil, že právě toto bude jeden z argumentů pro změnu postoje ministerstva dopravy.
Předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 - I/57 a náměstek opavského primátora Pavel Mališ novou informaci uvítal. "Je to první vlaštovka reálného řešení celé situace," řekl ČTK. Sdružení, jehož členové jsou města, obce i firmy, navrhovalo již dříve ve stavbě pokračovat pomalejším tempem a zbytečně "nevyhazovat" peníze za konzervaci rozestavěné stavby.