"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodneška," uvedl Vodička. Cargo prý například poskytovalo nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodalo 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následně si je pronajalo zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 milionů korun," řekl Vodička.
Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci carga.
Bazalu odvolaly mateřské České dráhy v červnu, jako důvod uvedly neuspokojivé výsledky a špatnou komunikaci obou firem. Nový ministr dopravy Vít Bárta na základě prvních výstupů z auditu podal na Bazalu v srpnu trestní oznámení, jak dnes uvedl, nyní jej doplní o nová fakta.
ČD Cargo loni hospodařilo se ztrátou před zdaněním 378 milionů korun. Výsledek znamená meziroční propad o 850 milionů korun. Provozní výsledek před započtením odpisů byl kladný a činil 741 milionů korun.