Společnost upustila od původního projektu přestavby poboček, který reprezentuje například pošta v pražském Edenu nebo v obchodním centru Nisa v Liberci. "Původní projekt byl finančně i technicky náročný. Nový koncept je levnější a přitom mnohem vstřícnější k zákazníkům a našim zaměstnancům," uvedla generální ředitelka České pošty Marcela Hrdá.
Zatímco v původním projektu bylo vybavení šité na míru prostoru pobočky, nová koncepce je postavena na stavebnicových modulech, které lze variabilně přizpůsobovat potřebám každé pobočky. "Materiály jsou levnější, technická řešení jsou jednodušší, přitom je výsledný efekt minimálně stejný. Náklady na vybudování nové pobočky jsou však o třetinu nižší," doplnila mluvčí.
Zatímco například přepážky v pobočce v Edenu vyšly na zhruba 105.000 korun, cena přepážky v Dolních Břežanech byla 71.000 Kč.
Na uzavření rámcové smlouvy na dodávku nábytku pošta nedávno vypsala tendr v odhadované hodnotě 150 milionů korun. V dalších letech chce modernizovat řádově stovky poboček ročně.
Nový typ modernizované pobočky otevřené v Dolních Břežanech je vybavený vyvolávacím systémem, zákaznickou zónou s nápojovým automatem, bezdrátovým připojením Wi-Fi nebo dětským koutkem.