"Akvizice umožní spojit naše zkušenosti ve výrobě lepidel, náplastí a dalších zdravotnických prostředků s řadou produktů Spofaplast a jejich silnou pozicí na českém trhu," uvedl generální ředitel 3M Česko David Vrba.
Společnost 3M vyrábí náplasti a další zdravotnický materiál především pod značkou Nexcare. Na českém trhu chce však zachovat značku Spofaplast.
Akvizice známých značek a firem je globální strategií společnosti 3M. Mezi takové transakce z poslední doby patří převzetí společnosti Cogent zabývající se bezpečnostními řešeními v hodnotě necelé miliardy dolarů (asi 17,5 miliardy Kč). 3M také nedávno koupila společnost Attenti, která se věnuje vývoji a výrobě technologií pro sledování osob, nebo firmu Arizant vyrábějící zateplovací systémy pro řízení teploty pacientů.
Společnost 3M Česko byla založena v roce 1991, zaměstnává 100 lidí a v roce 2008 utržila z prodeje více než 1,1 miliardy korun. V současné době na tuzemském trhu nabízí například potřeby pro komerční grafiku, lepidla a brusiva do průmyslu, výrobky pro architekturu, kancelářské potřeby, potřeby pro péči o domácnost, zabezpečení pro knihovny, zdravotnické a dentální pomůcky a materiály či pracovní ochranné prostředky. 3M Česko se umístilo na první pozici v soutěži Nejlepší zaměstnavatel roku 2008.
S tržbami přes 24 miliard dolarů společnost 3M zaměstnává 75.000 lidí po celém světě a je aktivní ve více než 60 zemích.