BMW má v USA továrnu ve městě Spartanburg v Jižní Karolíně. Kapacita výroby továrny se má zvýšit na 240.000 vozů ročně a firma plánuje investovat do zvýšení kapacity 750 milionů USD (13 miliard Kč).
BMW chce také do konce letošního roku začít prodávat v USA novou verzi crossoveru X3 a v první polovině příštího roku zahájit prodej menšího crossoveru X1. Nový X3 má být levnější než současná verze a nabídne více standardního vybavení než konkurenční vozy Mercedes a Audi, dodal prezident severoamerických operací BMW Jim O'Donnell. Firma očekává, že v příštím roce by mohla prodat 20.000 vozů X3. BMW plánuje vyrábět X3 ve Spartanburgu a tyto vozy mají být určené nejen pro domácí trh, ale i pro další zahraniční trhy.
Podíl německé automobilky na americkém trhu za prvních devět měsíců činil 1,8 procenta. V prodeji BMW zaostává za konkurenčními vozy Mercedes a Lexus. Prodej BMW v USA stoupl za devět měsíců letošního roku o téměř deset procent, prodej Mercedesu však o 22 procent a Audi o 24 procent. USA jsou nyní pro BMW druhým největším trhem, avšak v příštím roce by podle O'Donnella mohly díky zájmu o X3 předhonit Německo.
Před několika lety se v USA prodalo ročně zhruba 17 milionů vozů, z toho luxusních vozů kolem dvou milionů. Loni však celkový prodej vozů klesl na 10,4 milionu. Šéf BMW Norbert Reithofer se domnívá, že americký trh se na úroveň před krizí dostane v letech 2013 až 2014 a prodej luxusních vozů by se na celkovém prodeji mohl podílet 15 procenty, napsala agentura Reuters.