"Autopojištění si přes internet nyní sjednává zhruba pětina našich klientů. Za posledních pět let se jejich počet zdvojnásobil," řekla ČTK mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská. Podíl internetu na prodeji pojistek každoročně roste, doplnil mluvčí Allianz Václav Bálek. Nicméně při prodeji autopojistek je podle něj internet stále jen doplňkovým kanálem. Nové povinné ručení totiž kryje i některá volitelná rizika z havarijního pojištění, takže je v zájmu klientů, aby nebyli odkázáni pouze na internet, dodal.
Podíl smluv sjednaných po internetu nedosahuje výše, jaká by se při rozmachu internetu dala očekávat, míní mluvčí České podnikatelské pojišťovny Renata Svobodová. Na sjednávání autopojištění se podle ní podílejí hlavně malí sjednatelé a zástupci pojišťovacích kanceláří, další významná část prodeje se děje na pobočkách a prostřednictvím externích partnerů a makléřů. Tento stav lze přičíst rozmachu pojišťovacích zprostředkovatelů, kteří zlepšují svůj servis a péči o klienty, uvedla Svobodová. Vypovídá to také o tom, že klasické pojišťovací poradenství je pro klienta službou, kterou stále nejvíce ocení, dodala.
Podle průzkumu Directu již neplatí, že internet je doménou těch nejmladších. Celkem 22 procent respondentů ve věku mezi 40 a 50 lety uzavře novou autopojistku právě prostřednictvím online kanálů, uvedl tiskový mluvčí pojišťovny Tomáš Zavoral. Nejběžnějším klientem je muž ve věku 39 let z většího města, ale stále častěji si uzavírají pojištění také ženy a senioři nad 60 let, souhlasila Koutská. Senioři jsou podle ní nejrychleji rostoucí skupinou uživatelů využívající při komunikaci s pojišťovnou internet.