Růst tržeb však příští rok zpomalí. Letos mají tržby stoupnout o deset procent na 168 miliard eur. Loni naopak klesly o osm procent a loňský rok byl pro odvětví nejhorší za dvě desetiletí.
"V první polovině roku jsme mluvili o světle na konci tunelu," uvedl předseda asociace italských výrobců luxusního zboží Altagamma, která ke studii přispěla, Santo Versace. "Na základě předběžných čísel z roku 2010 můžeme pozitivní trend potvrdit," dodal.
Čína zůstává nejrychleji rostoucím trhem s luxusním zbožím. Letos zde mají tržby vzrůst o 30 procent. V Japonsku se však čeká začátek oživení zájmu o luxusní zboží až v příštím roce.
Tržby v Evropě se mají zvýšit o šest procent, hlavně díky růstu kupujících z rozvíjejících se zemí, jako Čína. Evropské značky luxusního zboží mají na celkovém trhu podíl 75 procent. Ve Spojených státech mají tržby letos stoupnout o sedm procent. Loni zde naopak klesly o 15 procent.
Největší zájem bude podle Bain o kožené tašky, obuv, šperky a hodinky, ale také o oděvy, parfémy, kosmetiku a nádobí. Odvětví koženého zboží bylo loni jediné, kterému se podařilo odolat prudkému poklesu. Vysoký pokles Bain očekává letos v odvětví luxusních jachet, a to až dvouciferným procentním tempem, napsala agentura Reuters.