Tržby společnosti meziročně stouply o 39 procent na 7,56 miliardy dolarů. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je odhadovali na 7,36 miliardy dolarů. Ve čtvrtém čtvrtletí, jež zahrnuje klíčovou vánoční sezonu, počítá firma s tržbami 12 až 13,3 miliardy dolarů. To by podle agentury AP představovalo meziroční nárůst o 26 až 40 procent.
Finanční ředitel Tom Szkutak nicméně upozornil, že společnost bude nadále čelit vysokým nákladům na rozvoj svých aktivit. Provozní zisk by se tak podle firmy mohl ve čtvrtém čtvrtletí snížit až o 24 procent na 360 milionů dolarů. Na druhou stranu by ale také mohl stoupnout až o 18 procent na 560 milionů dolarů.
"Vánoční svátky jsou období, kdy můžete získat zákazníky. Domníváme se, že Amazon má nějaké propagační plány na získání nových zákazníků cenovou politikou či zvláštní nabídkou u dopravy zboží," uvedl analytik Scott Tilghman ze společnosti Hudson Square Research. "Mohli by vyměnit část marže za možnost dlouhodobějšího růstu," dodal.
Amazon se podle agentury Reuters dlouhodobě snaží udržovat ceny pod úrovní konkurence. "Není to strategie, kdy poskytujeme slevy na krátkou dobu. Snažíme se mít skvělé nízké ceny každý den," uvedl Szkutak.
pmh mha