Výrazný propad zaznamenala kategorie motocyklů nad 50 ccm, kde se prodej snížil téměř o pětinu na 4636 strojů. Naopak prodej maloobjemových motorek a skútrů narostl o třetinu.
Podle tajemníka SDA Pavla Tunkla jsou motocykly nástrojem ke trávení volného času a jejich nákup v době krize zákazníci raději odložili. Snížení poptávky může znamenat pro některé prodejce problémy. "Pravděpodobně dojde k přerozdělení majetku tak jako v každé krizi, škatulata hýbejte se, někdo se zmenší, někdo skončí a někdo začne dělat jinou značku," uvedl ředitel společnosti Suzamoto Jakub Šebesta.
Nejprodávanější značkou jednostopých vozidel byla čínská Rhon, která stroje na trhu prodává i pod dalšími názvy. Firma prodala 2167 strojů, převážně s objemem do 50 ccm. Druhá Honda prodala 914 motocyklů a třetí Yamaha 896 strojů.
"Nejvyšší nárůst prodejů jsme zaznamenali v dubnu, tedy v počátku motocyklové sezony, do kterého se také pozitivně promítl dopad březnové výstavy motosalon v Brně, kde Honda dominovala s největší výstavní expozicí," řekl ČTK mluvčí Hondy ČR Petr Hubáček. I Hondě se dařilo především v nižších a levnějších kubaturách. Nejprodávanější byl model CBF 125 následovaný skútrem PCX.
Propad zaznamenal i dovoz ojetých motocyklů, který se snížil o 22 procent na 10.500 strojů. Nejvíce lidé dováželi značku Honda a motorky staré šest až deset let, které tvořily dvě pětiny dovozu.