Třetí nejvíce inzerující stranou byly podle monitoringu Věci veřejné. Proinzerovaná částka u nich činila 113 milionů korun. U TOP 09 to bylo téměř 74 milionů korun. Na pátém místě se s výší investic do reklamy umístila Strana práv občanů - Zemanovci. Ta inzerovala za více než 50 milionů. Oproti tomu komunisté vložili do inzerce pouze 10,2 milionu koruny.
Nejvíce strany při svých reklamních aktivitách využívaly inzerci v denících a časopisech. Do ní vložily částku 849,035.252 koruny. Investice politických stran do venkovní reklamy, tedy billboardů a plakátů, činily 307,427.330. Internet byl mezi výdaji na reklamu spíše Popelkou, podle monitoringu internetu pořizovaného Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR) a agenturou Mediaresearch, kterou Admosphere při pořizování dat využil, do něj strany investovaly jen 73,855.550 Kč.
Uvedené částky jsou podle společnosti Admosphere pouze orientační. Počítají totiž s hrubými ceníkovými cenami. "Započítávají se pouze ty přirážky a slevy, které definují jednotlivé ceníky médií a které lze jednoznačně určit," uvedl obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.
Například u tisku je to příplatek za umístění či za barevnost. Nezapočítávají se množstevní slevy nebo slevy za opakování, ani žádné další ceníkové redukce, jako jsou například kombinační a síťové ceny. Expertní odhady uvádějí, že skutečné prodejní ceny mediálního prostoru se pohybují zhruba na úrovni 50 procent cen ceníkových. Jde ovšem o zobecnění. Výše slev může být různá v závislosti na konkrétním médiu a konkrétním klientovi.
Deset stran s největšími výdaji na reklamu (leden-září 2010)
Strana Částka (v Kč) Česká strana sociálně demokratická 512,215.877 Občanská demokratická strana 344,432.280 Věci veřejné 113,428.126 TOP 09 73,820.866 Strana Práv Občanů ZEMANOVCI 50,204.151 Suverenita - blok Jany Bobošíkové, strana zdravého rozumu 19,653.947 Komunistická strana Čech a Moravy 10,242.481 Strana zelených 9,399.631 Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová 8,102.489 Strana svobodných občanů 3,402.587 Celkem 1.156,462.582
Pozn.: Výdaje jsou určeny podle ceníkových cen. Ty se od skutečně dojednaných mohou lišit.
Zdroj: Admosphere, s. r. o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR- MEDIARESEARCH, a. s.)
Rozložení investic do reklamy (leden-září 2010) Mediatyp Částka (v Kč) tisk 849,035.252 OOH (venkovní reklama) 307,427.330 internet 73,855.550
Zdroj: Admosphere, s. r. o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR- MEDIARESEARCH, a. s.)