Náklad nedělních tiskovin se za duben až září meziročně snížil o 4,5 procenta. Také zde se pokles zpomalil, a to ze 6,5 procenta.
Za poklesem se skrývá několik faktorů. Roste obliba bezplatného zpravodajství na internetu, kvůli kterému se mnozí čtenáři obejdou bez placených novin. Kvůli propadu příjmů z reklamy pak museli vydavatelé zvýšit ceny novin na stáncích i předplatného a některé deníky omezily zásobování méně rentabilních oblastí.
Z 25 deníků s nejvyšším nákladem se v pracovních dnech zvýšil náklad jen dvěma. The Wall Street Journal vzrostl o 1,8 procenta na 2,06 milionu a The Dallas Morning News o čtvrt procenta na 264.460. Údaje o nákladu zahrnují i předplatné zpravodajství na internetu. The Wall Street Journal z toho vytěžil, protože své hlavní stránky zpoplatnil.
Pokles nákladů se předpokládal, podotkl prezident tiskové asociace Newspaper Association of America John F. Sturm. Připomněl také, že deníky mají nyní o tisíce čtenářů více na internetu a v mobilních telefonech, napsala agentura AP.