Z největších trhů EU, tedy trhů, kde se prodalo minulý měsíc kolem 1000 nových vozů, se prodej snížil pouze v Británii, a to o více než 14 procent. Ve Španělsku naopak stoupl o 18 procent a v Německu o 30 procent. Zdaleka nejvyšší však byl růst v Itálii a Polsku, kde překonal 50 procent, a ve Francii. Zde se počet registrací zvýšil o 43 procent. Počet registrací obvykle zaostává za skutečným prodejem.
Prodej všech užitkových vozů v EU v září stoupl o 13,7 procenta na 171.281 vozů. Růst zaznamenaly všechny kategorie, vyjma autobusů, jejichž prodej se snížil o 10,4 procenta. Za leden až září počet registrací užitkových vozů stoupl o šest procent na 1,3 milionu vozů, hlavně díky prodeji dodávek. Prodej těžkých nákladních vozů však od začátku roku klesl o 5,5 procenta.
Trh s nákladními automobily v Evropě a Severní Americe loni utrpěl nejhlubší propad za několik desetiletí, protože finanční krize ukončila několikaleté období levných úvěrů na nákup nových vozidel a způsobila hospodářský útlum po celém světě. Zájem o nákladní vozy je považován za ukazatel ekonomického vývoje, protože je spojen se stavem v mezinárodním obchodě, napsala agentura Reuters.