Jedním z případů, které k tomu úřad vedly, byla loňská kolize letu 3407 z Floridy do New Yorku společnosti Continental Airlines, kdy poslední část letu z Newarku v New Jersey zajišťovala společnost Colgan Air. Stroj na předměstí Buffala ve státě New York havaroval a při neštěstí zahynulo 49 cestujících a členů posádky a jeden člověk na zemi.
Někteří z cestujících, kteří si kupovali lístek u Continentalu, ani netušili, že poletí i s Colgan Air. NTSB nyní zjišťuje, jak byly otázky bezpečnosti ošetřeny ve smlouvě mezi Continentalem a Colgan Air a jak mají velcí přepravci smluvně zajištěnou úroveň bezpečnosti v provozu jejich menších partnerů.
Pro lidi létající po celých Spojených státech jde o důležité otázky. Regionální aerolinie nyní zajišťují polovinu vnitrostátních letů a představují čtvrtinu obsazených sedadel. A pro více než čtyři sta menších správních celků zajišťují jediný pravidelný letecký provoz.
Ve všech šesti posledních smrtelných nehodách na vnitrostátních trasách sehrály roli regionální společnosti. Ve čtyřech z nich přitom jako faktor působil výkon pilota, včetně případu u Buffala, napsala agentura AP.