Dosavadní výsledky dávají chabý základ pro celoroční výkonnost podniku. První impulz firma dala v září, kdy šokovala trh oznámením, že nová přenosná konzola 3DS před letošními Vánocemi ještě na trhu nebude. Konzola umožní hrát hry v trojrozměrném simulaci, hráči ale nebudou potřebovat žádné speciální 3D brýle.
Nintendo na trhu konkuruje svému domácímu rivalovi Sony, který prodává konzoly PlayStation. Konkurentem pro oba tyto podniky je pak Microsoft se svou konzolou Xbox. Nintendo sídlí v Kjótu a má na trhu například videohry Pokémon či Super Mario.
Právě předvánoční období je pro výrobce videoher nejdůležitější. Například Nintendo v tomto období generuje až dvě třetiny celoročních tržeb. Analytici se proto domnívají, že celoroční hospodaření podniku bude tentokrát velmi špatné. Nová konzola se na trhu objeví patrně až v únoru a to nejprve pouze v Japonsku. Znamená to, že firma nevyužije ani ledna, kdy japonské děti dostávají další dárky s příchodem nového roku.