Pokles prodeje Toyoty v Číně přichází v době, kdy konkurenční automobilky zrychlují svou expanzi na čínském trhu. Automobilky se snaží rozšiřováním aktivit v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Čína v loňském roce díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Čínské sdružení automobilových výrobců (CAAM) minulý měsíc předpovědělo, že prodej automobilů v Číně by se v letošním roce mohl zvýšit o čtvrtinu na 17 milionů vozů z loňských 13,64 milionu. Tempo růstu by podle této prognózy zpomalilo z loňských 46 procent.
Toyota si svou vedoucí pozici na trhu vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Na její pověst výrobce kvalitních vozů však mají negativní dopad rozsáhlá svolávání automobilů k opravě.