"Vykázané výsledky potvrzují naše prognózy a správnost zvolené strategie. Trh s mobilními službami je charakteristický značnou mírou nasycení a v důsledku mnoha faktorů již nenabízí další potenciál růstu. Zaměřujeme se tedy i na jiná odvětví, jako jsou trh s pevnými hlasovými službami, ICT a televize," uvedl generální ředitel Roland Mahler.
Negativní dopady firma mohla pouze částečně kompenzovat navýšením podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně, a to díky zavedení nových tarifů. Tržby z nehlasových služeb v prvních třech čtvrtletích tohoto roku vzrostly na 23 procent průměrného příjmu na zákazníka.
T-Mobilu se podařilo zvýšit počet tarifních zákazníků o 4,6 procenta na 2,71 milionu, počet uživatelů předplacených karet naopak o 4,2 procenta klesl. Průměrný měsíční příjem na zákazníka klesl z loňských 472 korun na 421 Kč vlivem regulačních opatření.
Během prvních tří čtvrtletí společnost nadále rozvíjela datové služby. Rychlou mobilní datovou sítí 3G nyní pokrývá více než 34 procent populace a její výstavba dále pokračuje. Do poloviny roku 2012 chce zvýšit pokrytí na 70 procent, což představuje 500 největších měst a obcí. Zároveň T-Mobile začal ve své síti 3G nasazovat technologii HSPA+, která zrychluje mobilní připojení na trojnásobných 21 megabitů za sekundu.
Hrubý provozní zisk EBITDA klesl o 15 procent na 10,6 miliardy korun.