Na většinu rozestavěných silnic na severní Moravě prý peníze jsou

09.11.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ostrava 9. listopadu (ČTK) - Na další budování většiny rozestavěných silnic a železnic v Moravskoslezském kraji budou v příštím roce peníze. Ministerstvo dopravy plánuje, že v regionu proinvestuje v roce 2011 celkem šest miliard korun. Výjimkou je silnice mezi Ostravou a Opavou, kde je vyčleněno pouze 30 milionů korun na konzervaci stavby. Novinářům to dnes na mezinárodní konferenci Transport 2010 řekl náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

S dalším pokračováním výstavby silnice mezi Opavou a Ostravou počítá ministerstvo až v roce 2012 a 2013, kdy je v rozpočtu vyčleněno celkem 2,2 miliardy korun.

Na pokračování dalších silničních staveb, které byly nedávno zastaveny, jsou peníze ve Státním fondu dopravní infrastruktury připraveny. Například na prodloužení Místecké ulice v Ostravě je pro příští rok vyčleněno 200 milionů korun, na obchvat Bohumína 140 milionů korun. U dalších budovaných staveb ministerstvo počítá se stovkami milionů korun, na průtah Hrádkem na silnici I/11 navrhlo 370 milionů, úsek R48 Rychaltice - Frýdek-Místek 840 milionů korun, obchvat Příboru 390 milionů. Na dostavbu dálnice D1 z Bohumína ke státní hranici je připraveno 1,5 miliardy korun. Na další dva roky však nejsou plánované finance na výstavbu prodloužení Rudné ulice v Ostravě. První peníze, 800 milionů, na ní mají jít až v roce 2013.

Moravskoslezský kraj měl při rozdělování peněz na silnice pro příští roky výhodu, protože hodně staveb je rozestavěných. "Vlastně jedna desetina peněz na stavby silnic a železnic půjde příští rok do Moravskoslezského kraje, krajů přitom máme čtrnáct," podotkl Toman.

Ministerstvo také v příštím roce počítá se zahájením výstavby železničního spojení mezi Studénkou a Mošnovem na Novojičínsku. Rovněž znovu začalo jednat o výstavbě vodního kanálu Odra - Dunaj - Labe s Polskem. "Jednali jsme už s ministerstvem dopravy Polské republiky. Chceme toto témě vážně uchopit a podívat se, jestli by v první fázi nešlo alespoň splavnit úsek z Ostravska do Polska," uvedl Toman. K jednání chce české ministerstvo přizvat i slovenskou stranu. "Technické i finanční parametry jsou nyní předmětem diskusí. V příštím roce bychom měli vědět, jestli je to reálný projekt," dodal náměstek ministra. První částí by mělo být propojení Dunaje a Odry.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK