"Škoda na celém světě jede na plný plyn. V prvních deseti měsících letošního roku jsme téměř na všech trzích podstatně přidali a zlepšili naši pozici. Tím jsme přesně v kurzu a směřujeme k našemu cíli - zvýšení našich prodejních výsledků do roku 2020 na dvojnásobek," uvedl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland.
Nadále rostly hlavně prodeje v Indii, Číně a Rusku. Na těchto trzích již nyní dosáhla Škoda Auto úrovně prodejů celého roku 2009. V Indii vzrostl počet dodávek zákazníkům za prvních deset měsíců o 31,6 procenta na 15.900 vozů. V Číně dodala Škoda Auto v říjnu zákazníkům dalších 18.300 vozů. Tím firma na největším automobilovém trhu světa zvýšila do konce října odbyt meziročně o 59,7 procenta a dosáhla nového prodejního rekordu 152.800 vozů. Také v Rusku rostl prodej škodovek podstatně rychleji než celkový trh. S 38.000 prodanými vozy zvýšila značka v prvních deseti měsících odbyt o 37,6 procenta.
V Česku Škodovka zatím letos prodala 48.800 aut, což je meziročně nárůst o 7,5 procenta. "Především díky vysoké poptávce po modelech Yeti a Superb Combi vzrostl tržní podíl do (konce) října na 34,8 procenta," uvedl Dreithaler.
V západoevropských zemích (bez Německa) zvýšila česká značka odbyt o 24,4 procenta. Vysoké nárůsty zaznamenala Škoda Auto také na dalších trzích střední a východní Evropy. Na Ukrajině, v Maďarsku, Slovinsku nebo Srbsku vzrostly jak počty dodávek zákazníkům, tak tržní podíly.
Nejoblíbenějším modelem byla v říjnu Octavia, které se prodalo 30.300 kusů, což je o 14 procent více než loni. Fabii si koupilo 20.400 lidí, to je ovšem pokles o 18,7 procenta. Pro Superb se rozhodlo 9000 řidičů, o 108,8 procenta více než v roce 2009. Yetiho se prodalo 4800 kusů, Roomsteru 2500 kusů a Octavie Tour 2100 kusů.