Přitom ještě v pololetí Kofola zvýšila meziročně zisk o 15 procent na zhruba 60 milionů korun. Na nižší zisk a tržby od ledna do konce září měly vliv zejména zhoršující se podmínky na trhu, investice do prodeje a logistiky a vzestup cen surovin.
"Očekávali jsme, že rok 2010 bude těžký, a tak jsme se zaměřili na posílení prodejní síly se zaměřením na nejziskovější značky, zintenzivnění aktivit v oblasti stravování, a zavedení řady novinek," uvedl prezident a jeden z hlavních akcionářů skupiny Kofola Jannis Samaras. Poslední kvartál podle něho také nebude pro Kofolu jednoduchý. Firma očekává, že ceny surovin budou nadále vysoké a v segmentu nápojů bude muset počítat se silnou konkurencí. "Budeme pracovat na omezování nákladů a zvyšování efektivity prodeje a dodávek," dodal ve zprávě Samaras.
Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Díky zefektivnění prodeje a posilování značek získala druhé místo na slovenském trhu, třetí místo v Česku a šesté v Polsku. V závěru loňského roku zaměstnávala 2715 lidí, nejvíce v Polsku 899. V Česku jich pracovalo 839, v Rusku 550 a na Slovensku 427.