"V době doznívající nestability finančních trhů mají klienti zájem především o bezpečné investiční produkty s garantovaným výnosem. Schopnost přizpůsobit produkty těmto novým potřebám klientů přinesla Komerční pojišťovně zasloužený nárůst tržního podílu v životním pojištění,“ uvedl člen představenstva pojišťovny Stéphane Corbet.
Také u ostatních pojišťoven růst v životním pojištění výrazně ovlivňuje prodej jednorázově placeného pojistného. Výkonný ředitel České asociace pojišťoven Tomáš Síkora se obává, aby tento trend nepředstavoval budoucí časovanou bombu, kdy očekávání klientů pojišťoven, kteří vloží jednorázově peníze do dlouhodobých pojistných produktů, nemusí být splněna. "Upřímně by mě mnohem více těšilo, kdyby předepsané pojistné více rostlo u běžně placených smluv, kde větší část z pojistného obvykle představuje klientovu ochranu před rizikem," dodal.
Tyto produkty mají blíže k investičním než k pojistným produktům, upozornil analytik společnosti AWD Tomáš Rampula. Růst jejich prodejů souvisí podle něj především s poklesem úrokových sazeb na bankovním trhu. Klienti totiž hledají nabídky se zajímavým zhodnocením financí při minimálním riziku, což jim tyto obvykle garantované produkty zajišťují, dodal.
Komerční pojišťovna, která se soustřeďuje na životní pojištění, je ve vlastnictví Komerční banky a společnosti Sogecap. Ta stejně jako KB náleží do skupiny Société Générale.