Dohromady je v česku přes 1100 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, výjimka projet se po nich bez dálniční známky platila až dosud na zhruba 150 kilometrech. ""Necháváme mezi výjimkami ty úseky dálnic, které vedou tzv. odnikud nikam, tzn. nejsou napojeny na celistvou dálniční sít," řekl ČT mluvčí MD Karel Hanzelka.
Nejdelší úsek, kde řidiči o výsadu jet po dálnici zdarma přijdou, je téměř 20 kilometrů dlouhá D1 vedoucí přes Brno. Stejný osud zřejmě čeká Beroun a část dálnice D5, anebo Mladou Boleslav. "Nám se toto samozřejmě extrémně nelíbí. V minulosti s tímto nápadem přišel i pan ministr (dopravy Aleš) Řebíček, toho jsme přesvědčili, že to není úplně správné řešen," poznamenal mladoboleslavský primátor Raduan Nwelati.
Nesouhlas se zpoplatněním dálnice D1 v úseku od Kývalky po Slatinu podle deníku Právo vyjádřil v takzvaném meziresortním připomínkovém řízení Jihomoravský kraj. „Podle našeho přesvědčení by mělo opětovné zavedení časového poplatku na tomto úseku přímo fatální vliv na dopravu a životní prostředí v přilehlých částech Brna, ležících na doprovodných pozemních komunikacích. Chápeme sice snahu ministerstva o zjednodušení stávajícího systému, na druhé straně ale musíme konstatovat, že současná úprava byla výsledkem dlouholetého boje samospráv o zlepšení životních podmínek lidí žijících podél dálnice,“ uvedl hejtman kraje Michal Hašek.
Jihomoravský kraj požaduje rovněž vynětí úseku rychlostní komunikace R 52 mezi výjezdy Pohořelice-sever a Pohořelice-jih (exity 23-26) ze seznamu pozemních komunikací, jejichž užití podléhá časovému poplatku, a ze seznamu dálnic a rychlostních silnic, jejichž užití podléhá mýtnému.
Návrh ministerstva dopravy doplňuje také seznam dálnic a rychlostních silnic, jejichž užití podléhá mýtnému, a to celkem o zhruba šest kilometrů těchto komunikací. V podobném rozsahu se mění také seznam silnic I. třídy, na nichž je vybíráno mýtné.
vju