...podmínky na klíčovém americkém trhu převážily nad silným výkonem v Nizozemsku, a jeho akcie po otevření trhu klesaly o 3 procenta.
Skupina, jež na domácím nizozemském trhu provozuje jedničku Albert Heijn, avšak zhruba 60 procent tržeb generuje ve Spojených státech, oznámila, že zvedla prodeje a podíl na trhu na obou svých hlavních teritoriích.
Nicméně jádrová maloobchodní provozní marže sklouzla o 30 bazických bodů na 4,7 procenta, což značí, že firma je nucena více investovat, aby si udržela konkurenceschopnost. Obzvláště trh ve Spojených státech zůstává i přes signály ekonomického oživení intenzivně konkurenční při vysoké nezaměstnanosti.
Ahold, který provozuje 2900 supermarketů v 11 zemích světa, si vede celkově lépe než konkurence, když se ještě před ekonomickou krizí přeorientoval na nižší ceny a udržuje si silnou pozici na bohatším severovýchodě Spojených států.
Skupina vykázala za 12 týdnů ukončených 10.října provozní zisk 285 milionů eur, zatímco analytici oslovení Reuters v průměru očekávali 317 milionů. [ID:nLDE6AB1W2]
Srovnatelné tržby ve Spojených státech po vyloučení prodeje pohonných hmot stouply o 0,6 procenta, zatímco analytici čekali růst o 1,2 procenta. Stejný ukazatel v Nizozemsku oproti tomu vyskočil o nečekaně silných 4,5 procenta.
Celkové tržby ve třetím kvartále vzrostly při konstantních směnných kurzech o 4,6 procenta na 6,7 miliardy eur, v souladu s odhady trhu.
[N/Reuters/Finance.cz]