Pololetní zisk vlastníka Plzeňského Prazdroje stoupl o 15 procent

18.11.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Londýn 18. listopadu (ČTK) - Čistý zisk nadnárodní pivovarské společnosti SABMiller se v prvním pololetí finančního roku zvýšil meziročně o 15 procent na 1,12 miliardy dolarů (zhruba 20 miliard Kč). Zasloužily se o to dobré výsledky na obou amerických kontinentech, v Asii a Africe. Vlastník Plzeňského Prazdroje v dnešní zprávě sdělil, že ve zbytku roku čeká další zlepšení.

Tržby společnosti za období od dubna do září vzrostly o sedm procent na 14,2 miliardy dolarů, třebaže odbyt piva se zvýšil jen o jedno procento. SABMiller těžil z nižších nákladů na suroviny a ze zvyšování cen svých značek. Spotřební výdaje zůstávají podle firmy utlumené, trend zlepšování ekonomické situace na rozvíjejících se trzích by však měl přetrvat, uvedl generální ředitel firmy Graham Mackay.

Provozní zisk společnosti rostl na všech trzích kromě Evropy, kde v důsledku slabé spotřební poptávky a přechodu na levnější piva klesl o sedm procent. O více než 20 procent rostly zisky v Severní Americe a Asii, a mírně pod 20 procenty se pohyboval růst zisků v Latinské Americe a Africe.

SABMiller vznikl sloučením jihoafrické společnosti SAB a americké Miller a byl světovou pivovarskou jedničkou, dokud v roce 2008 nevznikla skupina Anheuser-Busch InBev. Vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast vlastní například slovenské pivovary Šariš a Topvar. Ve světě je známý hlavně díky značkám Peroni, Grolsch či Miller Lite. Asi 80 procent zisků vytváří SABMiller na mladých trzích světa.

hp dvd

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK