Pokles dovozu ojetin podle odborníků souvisí se snižováním cen nových vozů i vývojem kurzu české koruny vůči euru v letošním roce. Prodej nových osobních aut ve stejném období vzrostl o pět procent na 138.879 vozů.
Češi si nejčastěji letos dováželi tuzemskou značku Škoda. Celkem se takto zpět do země vrátilo 17.400 škodovek. Dovoz automobilů značky Škoda stoupl o pět procent a překonal tak loni první Ford, který naopak zaznamenal pokles o 13 procent na 15.468 aut. Dovoz ojetých vozů značky VW na třetím místě poklesl o 14 procent na 12.623 vozů.
Zatímco dovoz značek na vrcholu žebříčku proti loňsku mimo Škody většinou meziročně klesl, o některé luxusní vozy zájem vzrostl. Například import supersportů Ferrari z druhé ruky vzrostl o desetinu na 33 aut, lidé si dovezli čtyři ojeté Rolls-Royce místo loňských dvou, dovoz ojetin značky Bentley stoupl o třetinu na 27 aut.
Více než dvě pětiny dovozů tvoří auta stará mezi šesti a deseti lety, necelou čtvrtinu pak automobily mezi 11 a 15 lety. Pětinu pak čtyř- až pětiletá auta.