Firma nyní v Číně provozuje 82 hypermarketů a čtyři nákupní střediska Lifespace. Expanze na čínském trhu podle společnosti přinese vysokou úroveň ziskovosti. Někteří analytici nicméně varují před náklady a riziky této expanze, protože podobné plány v Číně mají také další velké maloobchodní podniky, napsala agentura Reuters.
Tesco uvedlo, že Čína nabízí "bezkonkurenční příležitost na velkém a rychle rostoucím trhu". Upozornilo, že Čína by měla mít do roku 2025 přes 220 měst s více než milionem obyvatel, zatímco v Evropě je takovýchto měst v současnosti pouze 35.
Tesco je za konkurenty Wal-Mart a Carrefour třetí největší maloobchodní společností na světě a působí i v České republice. V tuzemsku bylo Tesco loni třetím největším maloobchodním prodejcem. Společnost Tesco Stores ČR zde provozuje 68 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic.
pmh jw