"V posledních třech měsících automobilka Avia vyrobila téměř stejný počet vozidel jako za první pololetí roku 2010. Od srpna do konce října se produkce společnosti Avia Ashok Leyland Motors vyšplhala k 175 vozům, což je jen o deset méně než za prvních šest měsíců," uvedl ředitel marketingu Michal bačkovský.
Po útlumu v prvních letních měsících firma na podzim znovu najela na plnou výrobu. Odbyt zajišťují především objednávky podvozků pro elektromobily do USA a speciální série Bivoj a Ekopraktik pro český a slovenský trh. "Průměrně se tak dostáváme do konce roku na šedesátku vozidel měsíčně, což je dvojnásobek oproti měsícům v prvním pololetí," dodal Bačkovský.
Evropský trh s nákladními vozy střední třídy se odrazil z krizového dna na přelomu letošního léta. Situace na trhu se sice za poslední měsíce zlepšila, avšak propad celkového počtu prodaných vozidel v regionu je oproti loňskému roku stále znatelný.
Signály oživení zájmu o střední nákladní auta jsou podle Bačkovského především ze západní Evropy, a to například prostřednictvím obnovení objednávek podvozků pro elektrovozy do Velké Británie. Automobilka letos zvolila strategii expanze na nové trhy. Daří se jí to například v Rusku, Maďarsku, Rumunsku, Polsku či Bulharsku.
Avia loni vykázala konsolidovaný zisk 28,5 milionu korun proti předchozí ztrátě 491 milionů Kč. Tržby za prodej zboží, výrobků a služeb ale klesly o třetinu na 362 milionů korun. Firma prodala 291 aut.
Do ztrátové Avie vstoupila v roce 2006 indická skupina Ashok Leyland, která v současnosti zajišťuje financování aktivit automobilky. Ta chce do dvou let generovat dostatečný objem financí, aby se obešla bez úvěrů od vlastníka.
jsa vju