...a východní Evropě včetně zrychlení růstu v oblasti menších prodejen a hypermarketů, uvedla firma v úterý.
Britská skupina během třetího a posledního dne prezentace pro asijské investory uvedla, že jejím cílem je do roku 2014-15 zvýšit prodejní plochu na trzích ve střední a východní Evropě na 4,1 milionu metrů čtverečních ze současných zhruba 2,2 milionu.
Skupina také vkládá velké naděje do programu modernizace hypermarketů. Firma uvedla, že průměrné týdenní tržby ve čtyřech nedávno nově zařízených prodejnách se zvýšily o 19 procent, přičemž průměrný týdenní počet zákazníků stoupl o 14 procent.
Tesco a jeho zahraniční konkurenti jako Wal-Mart <WMT.N>, Carrefour <CARR.PA> a Metro <MEOG.DE> rychle expandují na rozvíjející se trhy ve snaze podpořit slabý růst v západní Evropě a Spojených státech.
Tesco v pondělí uvedlo, že během pěti let hodlá čtyřnásobně zvýšit tržby v Číně na zhruba 4 miliardy liber s tím, že více než zdvojnásobí počet tamních hypermarketů. [ID:nLDE6AL00E] [ID:nLDE6AK002] [ID:nLDE6AL0D1]
V Česku, Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v Turecku provozuje Tesco zhruba 850 prodejen, v nichž v minulém fiskálním roce, který skončil v únoru 2010, vygenerovala tržby okolo 7,6 miliardy liber, neboli 12 procent z celé skupiny.
Plány na expanzi zahrnují otevření většího množství hypermarketů s plochou přesahující 5000 čtverečních metrů.
Největší díl nově otevřených prodejen budou ovšem tvořit kompaktní hypermarkety s prodejní plochou 2000 až 4000 čtverečních metrů a menší obchody, jako jsou prodejny Express.
"Naše zkušenost nám říká, že pokud zákazníkům nabídneme možnost nakupovat v prodejnách různého formátu, dosáhneme větší penetrace trhu, silnější loajality, výraznějšího rozšíření značky," uvedlo Tesco v prezentaci na internetových stránkách.
Skupina dodala, že modernizace hypermarketů ve střední a východní Evropě zahrnuje rozšíření nabídky o nejméně 5000 nových produktů a také o služby jako obchody s telefony, optiky, lékárny a prodejny fotoaparátů.
[N/Reuters/Finance.cz]