Výrobce polévek Campbell má nižší zisk; nepomohla ani propagace

23.11.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Camden (USA) 23. listopadu (ČTK) - Americká společnost Campbell Soup, která je největším světovým výrobcem instantních polévek, vytvořila v prvním čtvrtletí svého fiskálního roku čistý zisk 279 milionů dolarů (asi 5,1 miliardy Kč), což je meziroční pokles o osm procent. Firmě nepomohla ani větší propagace, na kterou spoléhala, takže tržby se snížily o jedno procento na 2,17 miliardy dolarů (skoro 40 miliard Kč).

Zatímco prodej kondenzovaných polotovarů se o sem procent zvýšil, šéf podniku Douglas Conant uvedl, že prodej hotových polévek si vedl hůř. Pokles prodeje byl přitom nejvýraznější na americkém trhu, v zahraničí si firma vedla lépe.

Zisk na jednu akcii činil 82 centů, a snížil se tak z předchozích 87 centů, kde byl před rokem. Výsledek mírně zaostal za odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru čekali o jeden cent vyšší zisk. Horší byly i tržby, kde trh čekal 2,2 miliardy USD.

Pokles tržeb ale není překvapivý. Firma totiž už dříve upozornila, že vysoké náklady na propagaci tržby nepodpořily tak, jak se management původně domníval. Firma také zvolila trochu jinou strategii než rivalové, kteří na propagaci vynaložili mnohem větší poměrné částky.

Vedení podniku nicméně potvrdilo předchozí výhled, který předpokládá, že za celý fiskální rok 2011 se zisk firmy zvýší o dvě až čtyři procenta. To by znamenalo, že zisk na akcii bude v pásmu 2,52 až 2,57 USD. Analytici až dosud počítali s průměrným ziskem 2,54 USD na akcii. U tržeb firma počítá s růstem o jedno až tři procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK