...na trhu práce a prvním předvánočním slevám u maloobchodních řetězců, ukázal středeční průzkum.
Index spotřebitelské důvěry od Michiganské univerzity a Thomson Reuters v listopadu podle konečných středečních údajů vyskočil na 71,6 bodu ze 67,7 bodu na konci října.
Analytici oslovení Reuters podle mediánu odhadů očekávali pouze mírné zvýšení ukazatele na 69,5 bodu z hodnoty 69,3 bodu, na které se nacházel v polovině listopadu.
Ukazatel současných ekonomických podmínek vzrostl na 82,1 bodu z říjnových 76,6 bodu a proti předpokládaným 79,9 bodu. Dílčí index očekávání spotřebitelů stoupl na 64,8 bodu ze 61,9 bodu za říjen, zatímco analytici čekali růst pouze na 63,0 bodu.
V obou případech jde rovněž o nejvyšší výsledky od června.
Ekonomové sledují ukazatele důvěry Američanů jako signál budoucího vývoje spotřebitelských výdajů, které vytvářejí zhruba dvě třetiny výkonu největší světové ekonomiky.
Výsledky univerzita sestavuje na základě průzkumu zhruba 500 amerických domácností.
[YORK/Reuters/Finance.cz]