Rozsáhlé porušování práv duševního vlastnictví je přitom další příčinou napětí mezi Pekingem a Washingtonem a dalšími vládami vedle obchodních a měnových sporů.
Nová šestiměsíční kampaň se zaměří na nelegální kopie a podezřelé zboží od softwaru a internetových materiálů po léky a potraviny s falešnou etiketou. Akce má povzbuzovat firmy, aby více využívaly pravý software a přestaly prodávat padělky a zemědělské produkty s podvodným označením.
Obchodní organizace uvádějí, že nelegální čínské kopie hudby, značkového oblečení a dalšího zboží připravují výrobce ročně o tržby v miliardách dolarů. Představitelé USA například říkají, že se podezřelé léky na srdeční choroby a proti rakovině z čínské výroby objevily až v Africe.
Čínské pirátství podle obchodních organizací roste i přes opakované sliby, že je Čína z trhu vytlačí. Světová obchodní organizace (WTO) v lednu podpořila v tomto sporu Washington, který si na liknavost Pekingu v ochraně patentových a autorských práv a registrovaných obchodních značek stěžoval.
Ztráty kvůli pirátským kopiím a padělkům jsou obzvlášť citlivé téma v době, kdy se Spojené státy a další světové ekonomiky pokoušejí zvýšit vývoz a podporují vznik pracovních míst na svých trzích. Peking proto čelí tlaku, aby uvolnil měnu a přestal mu narůstat obrovský obchodní přebytek, napsala agentura AP.