Podnik akci označil za kampaň za spokojenost zákazníků, protože se na problém nevztahují záruky jako při svolávání vozů do místa prodeje, dodal mluvčí automobilky.
Z vozů Prius, které opravu potřebují, je jich 390.000 v Severní Americe a 180.000 v Japonsku. V Evropě se problém týká 70.000 aut. Systém hybridního pohonu auta se vypne, když se problém objeví, a pohon vozu automaticky převezme zážehový motor.
Prius Toyotě dodává image novátorských technologií, naopak rozpaky kolem podniku na přelomu minulého a letošního roku vyvolala nutnost svolat ve světě hromadně k prohlídkám a opravám přes 11 milionů aut z jeho produkce. Akce se týkaly široké řady modelů a různých problémů od vadných pedálů plynu a podlahové krytiny po defektní brzdy a výpadky motoru.
Popularita vozů Prius v Japonsku byla pro pověst Toyoty po těchto kolapsech světlým bodem. Hybrid byl v říjnu nejprodávanějším vozem v Japonsku 18. měsíc za sebou, přestože skončily dotace na prodej ekologicky čistších modelů. V Severní Americe ale obavy kolem toyot přetrvávají a image podniku se po svolávání k opravám nepodařilo dostat zpět.
Prius při provozu přepíná mezi benzinovým motorem a elektromotorem, aby zajistil nižší spotřebu paliva než běžné vozy se spalovacím motorem. Poslední problém se právě týká hybridního systému. Automobilka se zmiňuje o třech stovkách případů z Japonska a 28 mimo ostrovní stát. Podle firmy se v souvislosti s tím neobjevily žádné zprávy o nehodách, napsala agentura AP.